Performance Max campagnes opzetten
Extra tip: maak na het opzetten van de campagne meerdere itemgroepen. Kies per itemgroep een andere doelgroep. Dan kun je zien welke het beste presteert. En de slechtst presterende pauzeren.
Extra tip: maak na het opzetten van de campagne meerdere itemgroepen. Kies per itemgroep een andere doelgroep. Dan kun je zien welke het beste presteert. En de slechtst presterende pauzeren.
Bij sommige mensen worden Extensies aangeduid als ‘componenten’ / ‘items’. Dat is hetzelfde.
Later in de Eindbaas cursus voegen we nog veel meer interessante doelgroepen toe. Maar we beginnen met de basis. Opmerking bij 04:35: zie je de optie om de pagina-URL in te voeren niet? Klik rechts op ‘actie verfijnen’. Zie je de optie ‘duur van lidmaatschap’ niet? Dan kun je meteen bij de actie invullen hoe …
Google probeert mensen tegenwoordig stiekem op het Display netwerk te laten adverteren. Terwijl zij dat bij het opzetten van de campagne uitvinken. Dit doen zij zodat jij extra geld uitgeeft aan nutteloze klikken. Je kunt aan het icoontje naast je campagnenaam zien op welk netwerk de campagne adverteert. Is het icoontje ALLEEN een zoeklens? Zoals …
Checklist: na het maken van een campagne deel 3: netwerk checken Lees verder »
Extra optie voor experts: ben je heel technisch, heb je al ervaring met Google Analytics en wil je alvast rondkijken in een toekomstige versie van Google Analytics? Dan kun je na het instellen van alles bij Google Analytics (Universal Analytics) nog onderstaande stappenplan volgen om ook alvast een Google Analytics 4 account te maken. Volg …
Geef je meer dan €200 per maand uit aan je Google Shopping advertenties? Dan is het interessant om je Merchant Center te linken aan een CSS partner. Je betaalt dan 20% minder om je Shopping advertenties op dezelfde positie te vertonen. Gemiddeld kost het wel zo’n €40 per maand om aan een CSS partner gekoppeld …
Zo meet je welke pagina’s mensen bezoeken. Kun je bij 00:30 niet aangeven welke pagina mensen moeten bezoeken? Dan moet je eerst de Google Tag op je website laten plaatsen. Daarvoor maak je een willekeurige conversie (de instellingen van de conversie doen er niet toe: je maakt deze conversie alleen om de google tag te …
Eerst iets over de manier van lesgeven. Heb je wazig beeld? Klik dan op het tandwieltje rechtsonderin de video om de kwaliteit te verbeteren, 1080p geeft de hoogste kwaliteit. Daar kun je ook het geluid harder zetten. Heb je de les gevolgd? Klik dan onderaan de pagina op ‘Volgende onderwerp’ om verder te gaan.
Zodat je ziet of je de doelen behaalt met je Google campagnes. Stel na het importeren alleen je hoofddoel in als ‘Primair’. Dit hoofddoel is het bezoeken van je bedanktpagina. Of als je die pagina niet hebt de knop voor het versturen van een contactformulier / plaatsen van een bestelling. Klikken op overige knoppen zijn …