Locatie item (Google My Business)
Word zichtbaar op Google Maps.
Word zichtbaar op Google Maps.
Toon je deals aan zoekers.
Adverteer je maar voor één onderwerp? Dan hoef je maar 1 campagne met 1 advertentieset te hebben en kun je deze les overslaan (klik hier).
Heb je geen webshop (een website waar mensen je producten direct kunnen afrekenen op de website)? Sla deze les dan over (klik hier).
Belangrijk: voor het opzetten van Performance Max campagnes werkt het ‘oude interface’ van Google op dit moment beter dan het nieuwe (daar zitten allerlei experimentele functies in). Zorg er daarom voor dat je hier het oude interface gebruikt door rechtsbovenin te klikken op Weergave -> ‘Vorig ontwerp voor deze sessie gebruiken’. Dan hebben we hetzelfde …
Tip: ‘extensies’, ‘componenten’, ‘items’ & ‘assets’ is allemaal hetzelfde. Google maakt het graag verwarrend maar het woord wat gebruikt wordt maakt dus niet uit. Het is allemaal hetzelfde. Extra info na de video: krijg je niet direct de optie om items in te stellen bij het instellen van je campagne? Geen probleem. Dan doe je …
Later in de Eindbaas cursus voegen we nog veel meer interessante doelgroepen toe. Maar we beginnen met de basis. Zie je de optie om de pagina-URL in te voeren niet bij het maken van een doelgroep? Klik dan rechts op ‘actie verfijnen’ zo:
Google probeert mensen tegenwoordig stiekem op het Display netwerk te laten adverteren. Terwijl zij dat bij het opzetten van de campagne uitvinken. Dit doen zij zodat jij extra geld uitgeeft aan nutteloze klikken. Je kunt aan het icoontje naast je campagnenaam zien op welk netwerk de campagne adverteert. Is het icoontje ALLEEN een zoeklens? Zoals …
Checklist: na het maken van een campagne deel 3: netwerk checken Lees verder »