Archieven: onderwerpen

Performance Max campagnes opzetten

Extra tip: maak na het opzetten van de campagne meerdere itemgroepen. Kies per itemgroep een andere doelgroep. Dan kun je zien welke het beste presteert. En de slechtst presterende pauzeren.

Doelgroepen maken – basis

Later in de Eindbaas cursus voegen we nog veel meer interessante doelgroepen toe. Maar we beginnen met de basis. Opmerking bij 04:35: zie je de optie om de pagina-URL in te voeren niet? Klik rechts op ‘actie verfijnen’. Zie je de optie ‘duur van lidmaatschap’ niet? Dan kun je meteen bij de actie invullen hoe …

Doelgroepen maken – basis Lees verder »

Extra: Google Analytics 4

Google Analytics is NIET nodig om de beste Google Ads campagnes te draaien. Ik leer jou in de cursus om alles (doelgroepen, doelen) direct in Google Ads in te stellen en te bekijken, zonder Google Analytics. In Google Ads meet je namelijk het meeste en zie je de beste resultaten. Toch zijn er cursisten die …

Extra: Google Analytics 4 Lees verder »

CSS Partners voor korting

Geef je meer dan €200 per maand uit aan je Google Shopping advertenties? Dan is het interessant om je Merchant Center te linken aan een CSS partner. Je betaalt dan 20% minder om je Shopping advertenties op dezelfde positie te vertonen. Gemiddeld kost het wel zo’n €40 per maand om aan een CSS partner gekoppeld …

CSS Partners voor korting Lees verder »

Doelen instellen

Zo meet je welke pagina’s mensen bezoeken. P.S. het ‘oude interface’ van Google werkt op dit moment beter dan het nieuwe (daar zitten allerlei experimentele functies in). Zorg er daarom voor dat je dat gebruikt door rechtsbovenin te klikken op Weergave -> Vorig ontwerp voor deze sessie gebruiken: Kun je bij 00:30 niet aangeven welke …

Doelen instellen Lees verder »

Over de cursus

Eerst iets over de manier van lesgeven. Heb je wazig beeld? Klik dan op het tandwieltje rechtsonderin de video om de kwaliteit te verbeteren, 1080p geeft de hoogste kwaliteit. Daar kun je ook het geluid harder zetten. Heb je de les gevolgd? Klik dan onderaan de pagina op ‘Volgende onderwerp’ om verder te gaan.

Doelen importeren naar Google Ads

Zodat je ziet of je de doelen behaalt met je Google campagnes. Stel na het importeren alleen je hoofddoel in als ‘Primair’. Dit hoofddoel is het bezoeken van je bedanktpagina. Of als je die pagina niet hebt de knop voor het versturen van een contactformulier / plaatsen van een bestelling. Klikken op overige knoppen zijn …

Doelen importeren naar Google Ads Lees verder »