Standaard kolommen instellen
Haal de ruis uit je overzicht.
Haal de ruis uit je overzicht.
Van alle cijfertjes hoef je alleen naar de conversies te kijken. Je wil de hoogste conversiewaarde tegen de laagste kosten. Heb je jouw conversies nog geen waarde gegeven? Dat doe je onder Tools & instellingen –> Conversies –> klik op de conversie –> Wijzigen –> vul bij Waarde in wat die conversie jou waard is. …
Voor als je te veel producten hebt om handmatig bij te houden
Deze les is alleen voor mensen die zelf al Google shopping campagnes hebben opgezet zonder de Eindbaas cursus. En via Google Analytics meten wat de conversiewaarde is. Die mensen denken vaak dat Google conversies niet goed meet. Dit is in veel gevallen de oplossing. Heb jij met de Eindbaas cursus Google Shopping campagnes opgezet? Dan …
Als je producten met verschillende winstmarges hebt kun je dit doen. Zodat het advertentiebudget gaat naar de producten die jou de meeste winst opleveren.
Shopping advertenties verbeter je zo
Shopping campagnes optimaliseer je zo
Zo zet je Google Shopping campagnes op in Google Ads. Opmerking: Google forceert steeds meer mensen om Performance Max campagnes te maken in plaats van Slimme Shopping campagnes. Als Google bij jou op 00:15 als campagnetype ook niet meer de optie ‘slimme campagne’ toont maar ‘Performance Max’, kies je dat. Dat werkt ongeveer hetzelfde. Dan …
Zo creër je Google Shopping advertenties
Heb je geen webwinkel maar een gewone website? Dan sla je de lessen over Google Shopping over (klik hier). Heb je een webwinkel oftewel kunnen mensen op jouw website direct betalen voor producten? Dan zet je Google Shopping campagnes op en volg je deze lessen. In het Merchant Center beheer je jouw producten en Google …