Archieven: onderwerpen
Extra advertentiesets & campagnes maken
Adverteer je maar voor één onderwerp? Dan hoef je maar 1 campagne met 1 advertentieset te hebben en kun je deze les overslaan (klik hier).
Webshop only: ecommerce tracking instellen
Heb je geen webshop (een website waar mensen je producten direct kunnen afrekenen op de website)? Sla deze les dan over (klik hier).
Performance Max: campagnes opzetten
Zo zet je Google Performance Max campagnes op, waar Shopping campagnes ook door getoond worden.
Items & budget instellen
Tip: ‘extensies’, ‘componenten’, ‘items’ & ‘assets’ is allemaal hetzelfde. Google maakt het graag verwarrend maar het woord wat gebruikt wordt maakt dus niet uit. Het is allemaal hetzelfde. Extra info na de video: krijg je niet direct de optie om items in te stellen bij het instellen van je campagne? Geen probleem. Dan doe je …
Doelgroepen maken
Later in de Eindbaas cursus voegen we nog veel meer interessante doelgroepen toe. Maar we beginnen met de basis. Zie je de optie om de pagina-URL in te voeren niet bij het maken van een doelgroep? Klik dan rechts op ‘actie verfijnen’ zo:
Checklist: na het maken van een campagne deel 3: netwerk checken
Google probeert mensen tegenwoordig stiekem op het Display netwerk te laten adverteren. Terwijl zij dat bij het opzetten van de campagne uitvinken. Dit doen zij zodat jij extra geld uitgeeft aan nutteloze klikken. Je kunt aan het icoontje naast je campagnenaam zien op welk netwerk de campagne adverteert. Is het icoontje ALLEEN een zoeklens? Zoals …
Checklist: na het maken van een campagne deel 3: netwerk checken Lees verder »
Extra: Google Analytics 4
Google Analytics is NIET nodig om de beste Google Ads campagnes te draaien. Ik leer jou in de cursus om alles (doelgroepen, doelen) direct in Google Ads in te stellen en te bekijken, zonder Google Analytics. In Google Ads meet je namelijk het meeste en zie je de beste resultaten. Toch zijn er cursisten die …
Webshop: CSS Partners voor korting
Geef je meer dan €1000 per maand uit aan Performance Max campagnes, of meer dan €200 per maand uit aan je Google Shopping advertenties? Dan is het interessant om je Merchant Center te linken aan een CSS partner. Je betaalt dan minder om je Shopping advertenties op dezelfde positie te vertonen. Gemiddeld kost het wel …