Google Analytics koppelen en remarketing activeren
Remarketing = opnieuw benaderen van je websitebezoekers. Om dat te doen moeten deze instellingen goed gaan. Veel mensen weten dit niet, waardoor remarketing bij hen niet goed werkt.
Remarketing = opnieuw benaderen van je websitebezoekers. Om dat te doen moeten deze instellingen goed gaan. Veel mensen weten dit niet, waardoor remarketing bij hen niet goed werkt.
Een voorbeeld van een knop die we meten in Google Analytics.
Nogmaals: knoppen meten is alleen voor experts en niet nodig voor goede campagnes. Daarvoor is het meten van welke pagina’s mensen bezoeken voldoende en dat heb je al eerder in deze cursus gedaan. Opmerking bij dit filmpje op 02:53: sommige mensen krijgen een ander scherm als zij op de knop ‘Voorbeeld’ klikken. Dan voer je …
Denk even goed na wat het doel van je advertenties is. Bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier of het plaatsen van een bestelling. Een bedanktpagina = de pagina waar de bezoeker op komt na het uitvoeren van die actie. Meestal is die pagina www.jouwwebsite.nl/bedankt. Het doel van je advertenties is dan dat iemand op die …
Deze laatste lessen zijn alleen voor gevorderden, mensen die extra technische kennis leuk vinden. Dit is niet nodig om de meest winstgevende Google Ads campagnes te draaien. Stop dus hier als je moe wordt van technische dingen 🙂 Hou je van technische zaken en wil jij meten op welke knoppen mensen klikken op jouw website? …
Wil jij meten op welke knoppen mensen klikken op jouw website? Dan heb je Google Analytics en Tag Manager nodig. Deze laatste lessen zijn alleen voor gevorderden, mensen die extra technische kennis leuk vinden. Dit is niet nodig om de meest winstgevende Google Ads campagnes te draaien. Stop dus hier als je moe wordt van …
De laatste stap bij het maken van een voorstel.
Een stap die veel mensen vergeten. Waardoor ze voor verrassingen komen te staan.
Dit onderwerp kun je overslaan als je nog geen Google campagne hebt gedraaid. Als je al een Google campagne hebt lopen krijg je meer inzichten van Google. Dan kun je deze uitgebreide berekening maken om je advertentiebudget te bepalen. Maar geen zorgen, dit is niet nodig om goede campagnes te draaien. Je kunt gewoon beginnen …
Een makkelijke manier om te kiezen welk advertentiebudget je gebruikt. Voor het zoekvolume gebruik je de kolom ‘Avg. monthly searches’. Alle overige kolommen kun je verwijderen/negeren. Ben je trouwens al lid van onze Facebook community? Dan kun je daar ook vragen stellen en ervaringen delen met anderen die de cursus volgen. Vraag hier toegang: https://www.facebook.com/groups/2673229199557602