Google Ads cursus

Eindbaas cursus informatie

Google ads cursus
Ivo de Clercq - oprichter Eindbaas cursus

Waarom deze Google Ads cursus?

Het kostte mij 5 jaar en heel veel moeite om Google Ads te leren. Omdat er geen goede praktijkuitleg was. Ik kon geen online Adwords training volgen en moest alles zelf uitzoeken. Daardoor heb ik veel fouten gemaakt en geld van mezelf en klanten verspilt.

Toch bleef ik passie houden voor Google. En heb ik door veel te testen geleerd dat Google Adwords (SEA) het meeste winstgevende kanaal is. Als je het goed inzet. Nu wil ik dat zo veel mogelijk mensen leren. Daarom heb ik deze Google Ads cursus gemaakt.

Cijfers spreken voor zich

+9 miljoen

Euro omzet uit Google Ads behaald

100+

Accounts beheerd, voor de grootste en kleinste bedrijven

8+

Landen bereikt met vele internationale campagnes.

2000+

Campagnes gedraaid, voor verschillende branches.

Bewijs nodig?

Veelgestelde vragen over Google Ads cursussen

Hoe leer je Google Ads ?

Je kunt ervoor kiezen om de theorie van Google handleidingen te leren. Dat is best interessant. Als je dat doet heb ik twee vragen voor je:
1. Denk je dat Google jou zal leren hoe je zo veel mogelijk geld bespaart op je Google advertenties? En
2. Verwacht jij dat jij na je auto-theorie examen kunt autorijden?

Waarschijnlijk snap je dat je praktijkervaring nodig hebt. Van praktijkvoorbeelden leer je het beste. En die krijg je niet van Google. Als je denkt dat de Google handleidingen voldoende zijn adviseer ik je om een willekeurige Google Ads expert te vragen wat die daarvan vindt. Je zult unaniem horen dat de theorie van Google niet voldoende is om een account te beheren.  

Maar nog erger: Google wil dat jij zo veel mogelijk advertentiebudget uitgeeft. Logisch want ze zijn een commercieel bedrijf en dat is hun verdienmodel. Ik heb de certificaten van Google zelf ook behaald en schrok van de aanbevelingen. Waarom leert Google je zo veel mogelijk klikken te behalen in plaats van zo veel mogelijk winst? Waarom vertelt Google je om op een grote doelgroep te richten terwijl een specifieke doelgroep veel meer oplevert? De reden is logisch: omdat Google aan elke extra klik verdient.

Als je dus winst wilt halen uit Google advertenties kun je Google Ads het beste leren van iemand die er niet aan verdient als jij meer geld in advertenties pompt. Oftewel: je hebt onafhankelijke Google Ads begeleiding nodig. Van iemand die jaren praktijkervaring heeft en jou de resultaten kan laten zien. 

Wil jij zo veel mogelijk geld besparen in plaats van uitgeven aan Google advertenties? De Eindbaas cursus focust precies daar op.

Wat is de beste Google Ads cursus / masterclass ?

Er zijn offline en online Google Ads cursussen. De offline cursussen zijn handig als je hoogover wilt leren waar je Google Ads voor in kunt zetten. Na zo'n cursus kun je er bijvoorbeeld een presentatie over geven.

Om echt te leren campagnes op te zetten heb je meer tijd nodig. Dat lukt alleen als je op je eigen tempo op basis van praktijkvoorbeelden zelf campagnes opzet. Dan is het dus handig als iemand je echte accounts laat zien en oefeningen laat doen.

Gratis video's van Google zelf missen de praktijkvoorbeelden. En die zijn er op gericht om jou de standaard instellingen van Google aan te leren. De Eindbaas cursus leert jou zelf na te denken en te testen, zodat jij er achter komt wat echt werkt.

Andere Google Ads trainingen leren jou ook alleen hoe je Google Ads voor jezelf opzet. Deze Google Ads masterclass laat je zien hoe je vervolgens geld kunt verdienen door Google advertenties ook voor anderen op te zetten.

Maak dus zelf een keuze.

Waarom zou je Google Adwords (SEA) inzetten?

Er zijn twee manieren om bovenaan in Google te verschijnen. Organisch (gratis), dat heet SEO (Search Engine Optimization). Door veel tijd te investeren in SEO kun je op de eerste pagina van Google verschijnen. Dat proberen de meeste mensen eerst.

Zij bouwen een website, passen SEO trucs toe en hopen dan bezoekers te krijgen. Zij komen er dan na tientallen uren achter dat ze nog niet op de eerste pagina van Google verschijnen. En dat er nog 4 advertenties boven alle organische zoekresultaten staan.

Een investering in SEO levert, anders dan SEA (Search Engine Advertising: Google Ads), vaak weinig resultaat op. Het kost veel tijd en je hebt geen controle over wat er terug komt. 

Bij Google Ads heb je dat wel: het levert snel resultaat, kost weinig tijd en je hebt controle over wat je toont. Daarom is SEA dus effectiever dan SEO.

SEA (Google Adwords) is ook effectiever dan Facebook advertenties. Denk zelf maar eens na: koop jij eerder iets als je 
1. op social media zit te scrollen voor grappige foto’s en dan een advertentie ziet? Of
2. op zoek bent naar een product op Google en dan een advertentie ziet?  

Waarschijnlijk is het antwoord nummer 2. Met Google Ads bereik jij mensen wanneer zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. Het kost veel minder moeite en geld om hen te overtuigen dan mensen die nog niet eens weten dat ze jouw product willen.

En met Google Ads kun je ook mensen bereiken die nog niet op zoek zijn naar jouw product. Dat doe je met Google Display advertenties. Dat zijn die banners / afbeeldingen die je overal op het internet tegen komt. Ook dat leer jij maken in de Eindbaas cursus

Zodat jij jouw doelgroep altijd bereikt: de mensen die al interesse hebben én zij die dat nog niet hebben. Je leert dus echt alles wat je nodig hebt om alle klanten te bereiken in deze opleiding tot SEA specialist.

Hoe lang duurt het om Google Ads te leren?

De Eindbaas cursus bestaat uit korte video's van 2 tot 12 minuten. In totaal heb jij zo'n 250 minuten aan lesmateriaal. Je bepaalt helemaal zelf hoe lang je daar over doet. Als jij graag in 5 weken alles er doorheen jaagt en aan de slag gaat met Google campagnes is dat mogelijk.

Heb jij een druk leven, bijvoorbeeld omdat je werkt of studeert? Dan kun jij wanneer jou dat uit komt even een paar videos van de Google Ads training kijken. De lessen zijn opgedeeld in relevante onderwerpen zodat je van te voren weet wat je gaat leren.

Zo kan ook jij dus op je eigen tempo Google Ads expert worden.

Wat kost Google Ads / adverteren op Google?

De kosten per klik naar een website liggen bij Google Ads meestal tussen de €0,50 en €2,50. Dit is sterk afhankelijk van hoe relevant jouw advertenties zijn.

Google toont namelijk graag de meest relevante resultaten bovenaan. Zodat mensen Google als zoekmachine blijven gebruiken. Daarom krijgen adverteerders flinke korting om bovenaan te staan, wanneer zij de meest relevante advertenties hebben.

In de Eindbaas cursus leer jij hoe je Google advertenties zo relevant mogelijk maakt. Zodat jij zo min mogelijk aan Google betaalt om bovenaan te staan. Doordat je kosten per klik dalen bespaart deze cursus jou al een hoop geld.

Daarnaast levert Google Ads jou maandelijks veel geld op als jij Google campagnes voor andere bedrijven beheert. Ook dat leer je in de Eindbaas cursus. Heb je interesse in die cursus? Klik dan gerust op de knop hieronder voor meer informatie.

Waarom de Eindbaas cursus

Ik weet hoe het voelt om Google Ads niet te snappen. En hoe moeilijk het kan zijn om het echt goed te leren. Om dat probleem op te lossen bestaat deze Adwords cursus. Deze cursus is dus door iemand gemaakt die weet wat jij mist. Dit krijg je alleen bij de Eindbaas cursus:

  • Je ziet altijd echte live Google Ads accounts. Die ik voor bedrijven beheer.
  • Je krijgt vele voorbeelden zodat je alleen maar hoeft te na te doen.
  • Je leert welke verbeteringen jou het meeste geld opleveren. 
  • Je ontdekt trucs die ik alleen weet doordat ik connecties bij Google heb.
  • Je leert van mijn fouten in de afgelopen 5 jaar. Van miljoenen euro’s aan advertentiebudget. 
  • Jij weet dus in no time hoe je voor jouw bedrijf en andere bedrijven perfect Google Ads perfect beheert. 

Dat en veel veel meer krijg je in de Eindbaas cursus. Check voor meer info het gratis webinar:

×
Bestelling geplaatst